حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع اساتید و مربیان قرآنی مؤسسه بیت الاحزان بیان داشت: اکثر مراکز فکری ما در ایران از دانشگاه ها، مراکز، نهادها، روزنامه ها و سایت ها دچار نوعی بی تقوایی شده اند و بی تقوایی در اندیشه موج می زند/ یکی از مؤسسات که به تقوای اندیشه و رفتار رسیده همین مؤسسه قرآنی بیت الاحزان است / هیچ دانشگاهی و مرکز علمی در دنیا به اندازه کار نیروهای بیت الاحزان ارزش ندارد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)،  حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان در جمع اساتید و مربیان قرآنی موسسه بیت الاحزان بیان داشت: طبق آیات قرآن دو گونه تشکل ها، موسسه ها و نهادها  داریم یک نوع بر اساس تقوا بنا شده و دیگری در مقابل این جریان قرار دارد. لذا در سوره توبه نیز اشاره شده است که سزاوار است انسان به سمت نهادی برود که بر اساس تقوا بنا نهاده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: متاسفانه بسیاری از نهاد های دنیا بر اساس تمایلات دنیایی و خارج از چارچوب تقوا و در غفلت از خدا می باشد. اندیشکده هایی که بر پایه تقوا باشد به دنبال نوعی اندیشه و تفکر هستند که خداوند دوست دارد اما موسسات مقابل به دنبال لذت های دنیایی می باشند و نمونه های بارز آن اندیشه کده های بزرگ غرب است که به دنبال همین لذت های دنیایی و قدرت طلبی و کشتارها و جنگ ها هستند. خوشا به حال کسانی که مؤسسه ای برای سعادت انسان،  دوستی، محبت و رشد و تعالی بشر تأسیس می کنند.

وی در ادامه گفت: البته تقوا مراحل مختلف دارد همچنین تقوا هم در رفتار و هم در اندیشه آدمی خود را نشان می دهد. متأسفانه اکثر مراکز فکری ما در ایران نیز از دانشگاه ها، مراکز، نهادها، روزنامه ها و سایت ها دچار نوعی بی تقوایی شده اند و بی تقوایی در اندیشه موج می زند چرا که به دنبال رشد و توسعه تعالی آدمی نیستند بلکه فقط به دنبال توسعه دنیویی هستند.

مدیر عامل مؤسسه قرآن و عترت نور الثقلین قم ادامه داد: تنها مرکزی که بر پایه تفکر نشأت گرفته همین مؤسسات و مراکزی است که بر پایه کار قرآنی می باشد. ما معتقدیم با تقوا ترین فکر آن است که به قلب پیامبر (صلی الله علیه و آله) نازل شده است و این بالاترین تقوا است.

عضو هیئت امناء سازمان دار القرآن الکریم خاطر نشان کرد: اگر کسی با قرآن مأنوس شد ذهن او از تمام شائبه های غیر الهی دور می شود. مؤسساتی  که به دنبال ترویج قرآن هستند در واقع ذهن خود را از این حاشیه ها دور کرده و به همان تقوای اندیشه رسیده اند و در ادامه باید تلاش کنند که به تقوای رفتاری هم برسند البته برخی به این درجه رسیده اند اما در مقابل برخی از مؤسسات عربستانی را می بینیم که قرآن را ترویج می دهند اما در عمل و رفتار تقوایی ندارند.

این حافظ کل قرآن کریم افزود: خوشبختانه یکی از مؤسسات که به تقوای اندیشه و رفتار رسیده همین مؤسسه قرآنی بیت الاحزان است هیچ دانشگاهی و مرکز علمی در دنیا به اندازه کار شما نیروهای بیت الاحزانی ارزش ندارد چون که بیشتر آنها در مقابل تقوا ایستاده اند. لذا شما باید تلاش کنید تقوای خود را ۱۰۰ درصدی کنید و هم محتوایی، اجرایی، اندیشه ای، عملی و رفتاری به تقوای کامل برسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تلاش مسئولین مؤسسه این باشد که به دنبال امرار معاش نباشند بلکه هدف اصلیتان رضای خداوند و تربیت و رشد و تعالی آدمی باشد. البته حساسیت کار را توجه داشته باشید چون اگر خروجی مناسبی به دست آید می تواند نتایج درخشانی داشته باشد و اگر خروجی مناسب نباشد حتی می تواند مبلغینی را علیه قرآن به وجود آورد.

وی در توصیه به اساتید قرآنی گفت: به جنبه های مفاهیم قرآنی و عمق مسائل نیز توجه شود بحث های محتوایی مناسبی برای قرآن آموزان ارائه کنید و پیام های قرآنی را بیان کنید تا در مسائل روز نیز به آنها کمک کند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم در پایان با توصیه به یاد دادن قرآن با رویکرد شیعی و انقلابی یاد آور شد: مطمئن باشید این روش باعث می شود تا شاگرد شما در ادامه کار در هر حوزه ای اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و… موفق باشد.

خبرنگار: عقیل مهدی پور/ مسئول روابط عمومی بیت الاحزان شهرستان نورآباد

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات