باحضور حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان برنامه‌های مختلفی از جمله ختم قرآن، حفظ قرآن و توزیع مصحف شریف در اردوهای راهیان نور برگزار می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از فارس، دومین اردوی قرآنی راهیان نور به منظور غنی‌سازی این اردوها با آموزه‌های آیات الهی باهمت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در مناطق عملیاتی جنوب برگزار می‌شود.

احسان محمدی مسئول اردوهای راهیان نور مؤسسه بیت‌الاحزان در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: سال گذشته برای اولین‌بار حرکتی قرآنی در اردوهای راهیان نور با همکاری کمیته خادمان شهدا و یادمان علقمه در مناطق عملیاتی جنوب برگزار و طی آن تعدادی از حافظان کل قرآن مؤسسه به مناطق اعزام و هرکدام در یک یادمان مستقر شدند.

وی ادامه داد: در همین زمینه قرآن‌های ویژه هم به چاپ رسید تا ضمن آموزش به عموم علاقه‌مندان این قرآن‌ها هم در بین آنها توزیع شود.

محمدی درخصوص جزئیات این برنامه گفت: افتتاحیه این برنامه محفلی بزرگ است که طی آن حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان ضمن تلاوت آیات الهی برای علاقه‌مندان به سؤالات مختلف آنها پاسخ می‌دهند و پس از برگزاری این مراسم طی برنامه ۱۰ روزه یادمان راهیان نور به حفظ سوره‌های مبارکه «ملک و واقعه» زیر نظر استاد می‌پردازند. همچنین در پایان ده روز به قید قرعه کسانی که موفق به حفظ سوره‌های ملک و واقع شده‌اند به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی از اجرای این برنامه در ۱۲ یادمان در منطقه عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: سال گذشته این برنامه در یادمان‌های شلمچه، طلاییه، اروند، کربلای ۴ و الغمه برگزار شد و امسال برنامه داریم تا این کار را در دوازده یادمان اجرا کنیم، همچنین سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ نفر از خادمان راهیان نور در این برنامه شرکت کردند و سوره‌های مبارکه ملک و واقعه را حفظ شدند.

وی از برگزاری اعتکاف قرآنی در یادمان هویزه خبر داد و گفت: با توجه به تقارن این ایام با روزهای اعتکاف ماه رجب، اعتکاف قرآنی بزرگی در یادمان هویزه به یاد شهید حافظ کل قرآن شهید علم‌الهدی برگزار می‌شود.

مسئول اردوهای راهیان نور مؤسسه بیت‌الاحزان از ختم قرآن کریم در یادمان‌های طلاییه و شلمچه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما ختم قرآن کریم با حضور عموم علاقه‌مندان در یادمان های طلایی و شلمچه است به این صورت که این برنامه در میدان قرآن این دو یادمان برگزار و هر شخص یک صفحه قرآن می‌خواند و به این صورت چندین ختم قرآن انجام و به ساحت مقدس شهدا تقدیم می‌شود.

محمدی از ایجاد مسیر قرآنی در یادمان کربلای ۴ خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما کاری محتوایی است که با محوریت تابلو و دیگر اِلِمان‌ها در یادمان کربلای ۴ برگزار می‌شود به این صورت که در این مسیر محتواهای استخراج شده از آیات قرآن کریم به شکل زیبایی در یک مسیر نصب شده تا علاقه‌مندان از آن استفاده کنند.

حافظان قرآن علاقمند به همکاری به عنوان خادم الشهدای قرآنی می توانند با مراجعه به لینک زیر نسبت به نام نویسی در این طرح اقدام نمایند:

نام نویسی خادم الشهدای قرآنی

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات