دانشسرای باقرالعلوم(ع) تحت نظارت بیت‌الاحزان از حافظان قرآن پذیرش به عمل می‌آورد.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به نقل از ایکنا : دانشسرای باقرالعلوم(ع) تحت نظارت بیت‌الاحزان از حافظان قرآن پذیرش به عمل می‌آورد.

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ضمن بیان این مطلب گفت: پانزدهمین دوره پذیرش و دوره آزمایشی حفاظ در دانشسرای علوم قرآن باقرالعلوم(ع) استهبان آغاز شد.

 وی با اشاره به اینکه طی این مرحله ۱۲ نفر از بانوان پذیرش شده‌اند، بیان کرد: این تعداد از استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و زاهدان هستند که پس از موفقیت در دوره آزمایشی به دوره اصلی که از آبان‌ ۹۸ تا اردیبهشت‌ماه ۹۹ برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

شهسوار اضافه کرد: البته پیش از پذیرش شرکت‌کنندگان، میزان تسلط‌شان بر حفظ آیات کلام وحی سنجیده می‌شود و سپس برای ثبیت و مرور آیات در این دوره راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به پذیرش این دانشسرا از سال ۸۳ تا کنون، بیان کرد: حافظان در کنار مرور و تثبیت به مطالعه و فراگیری دروس علوم قرآن و حدیث می‌پردازند و در پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ در آزمون شفاهی و کتبی حضور پیدا می‌کنند و پس از موفقیت، گواهینامه کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت و برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، آمادگی پیدا می‌کنند.

شهسوار بیان کرد: هدف از برگزاری این دوره، ارتقای سطح علمی حفاظ مؤسسه و ایجاد انگیزه برای مؤانست با قرآن کریم و تشویق مردم به امر حفظ است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات