گفتگو با داد خدا زینلی مدیر شعبه موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها در بنارویه
از آنجا که مدارس ابتدایی ما با استقبال خوبی مواجه شده است ان شاء الله در صدد راه اندازی مدارس متوسطه قرآن محور نیز هستیم. و امید داریم که بتوانیم فرهنگ قرآن را در همه امور نهادینه کنیم.

 

داد خدا زینلی متولد اول بهمن ۱۳۶۲ از شهر بنارویه در سال ۱۳۸۴ ، در مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن موسسه بیت الاحزان موفق به حفظ قرآن شد و بلافاصله پس از اتمام حفظ فعالیت های قرآنی خود را در شهر بنارویه آغاز کرد.

فعالیت های قرآنی تان را چه طور شروع کردید؟

پس از پایان دوره حفظم در روستای لای خرمی شهرستان استهبان ، کلاس های حفظ برادران را در شعبه بنارویه دایر کردیم این کلاس ها تا به حال دایر است و میتوانم ادعا کنم که شعبه بنارویه از معدود شعبی است که قسمت  برادران پا به پای قسمت خواهران پیش رفته است و در تربیت حفاظ موفق بوده است.

تا به حال چند حافظ تربیت کردید؟

در سالهای فعالیت شعبه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در بنارویه موفق به تربیت ۶۳ حافظ کل قرآن کریم  و تربیت بیش از ۸۰۰ نفر حافظ اجزا  شده ایم و تعداد ۶۰۰۰ نفر در قالب کلاسهای قرآنی مختلف در دو واحد خواهران وبرادران شرکت کرده اند. ۹ نفر از حفاظ امسالمان نیز در هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین  معرفی و تقدیر شدند.

به غیر از کلاس های حفظ چه فعالیت هایی در شعبه بنارویه در حال انجام است؟

در حال حاضر در ۵ نقطه شهر بنارویه مراکز موسسه مشغول به فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری کلاس های مهد کودک  و دبستان قرآنی یاس نبی ، شعبه حفظ  تخصصی و شعب روزانه  هستند. در شعب روزانه کلاس های حفظ عمومی و دیگر کلاس های قرآنی برگزار می شود.

علت موفقیت خود در تربیت تعداد قابل توجهی حافظ قرآن کریم در شهری با کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت را چه میدانید؟

ما خود را موفق نمی دانیم و همچنان در تلاشیم که روز به روز فعالیت های خود را گسترش دهیم اما همین موفقیت نسبی را نیز مدیون اخلاص و پشتکار و دغدغه مندی همه همکاران هستیم ؛ در برهه ای از زمان شعبه درگیر مشکلات شدید مالی بود به طوری که به مدت یکسال نتوانستیم هیچ گونه حق الزحمه ای را به همکاران پرداخت کنیم اما هیچ کس کار را رها نکرد. فکر میکنم اگر موفقیتی هم حاصل شده از ناحیه این همکاران جهادی باشد.

چشم انداز شما برای آینده فعالیت های شعبه بنارویه چیست؟ اخذ مجوز برای راه اندازی دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم (ع)، و افتتاح مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم.

این شعبه یکی از شعبات موفق شهرستان لار که معمولا هر ساله جز یکی از شعبات موفق و برتر کشوری حائز رتبه های اول شده است. همچنین  شعبه بنارویه یکی از شعبات موفق بیت الاحزان در زمینه وقف است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات