نزدیک به 200 قرآن آموز، استاد و مدیر که از اکثر استان‌های کشور در مراکز شبانه روزی مشغول هستند ضمن مشاهده مسابقه، از برنامه‌های جانبی همچون بازدید از اماکن دیدنی و زیارت امامزادگان بهره مند خواهند شد.

 

صالح محبی، معاون آموزش مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مسابقات سراسری حفظ ۱۰ جزء بین قرآن‌آموزان مراکز شبانه‌روزی این مؤسسه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این مسابقات در روز پنج‌شنبه، ۲۱ آذرماه جاری به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دوره از مسابقات از هر مرکز شبانه‌روزی به تناسب تعداد قرآن‌آموز، یک یا دو نفر برگزیده به‌عنوان نماینده آن مرکز به مسابقات اعزام می‌شوند و مجموعاً ۱۸ متسابق از ۱۰ مرکز شبانه‌روزی آقایان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به تغییرات این مسابقه نسبت به دوره‌های پیشین افزود: در دوره‌های قبل نماینده هر مرکز با توجه به مسابقه داخلی هر مرکز و تشخیص مدیر انتخاب می‌شد اما در دوره حاضر قرآن‌آموزانی که بالاترین نمره را در آزمون سراسری حفظ ۱۰ جزء که توسط نمایندگان شورای عالی مراکز شبانه‌روزی اخذ می‌شود،‌ کسب کرده باشند به این مسابقات اعزام خواهند شد.

محبی، دیگر تغییر این دوره از مسابقات را افزوده شدن مرحله مقدماتی عنوان کرد و گفت: چهارشنبه شب مرحله مقدماتی به‌منظور سنجش حسن حفظ شرکت‌کنندگان در محل اسکان آن‌ها برگزار خواهد شد و حافظانی که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند روز پنج‌شنبه در صحن اصلی مسابقات از ساعت ۸ صبح با هم به رقابت خواهند پرداخت.

معاون آموزش بیت‌الاحزان، مکان برگزاری مسابقه را مسجد و حسینیه آل یاسین (ع) شیراز عنوان کرد و گفت: این مسابقات پنج‌گانه در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء در طول سال بین مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان برگزار می‌شود و طبق رویه سالانه، میزبانی هر یک از مقاطع را یکی از مراکز شبانه‌روزی به عهده می‌گیرند و میزبان دوره جاری مرکز شبانه روزی آل یاسین(ع) شیراز است.

این فعال قرآنی ویژگی دیگر این مسابقه را حضور تقریباً تمامی قرآن‌آموزان مراکز شبانه‌روزی برادران در محل مسابقه عنوان کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته نزدیک به ۲۰۰ قرآن‌آموز، استاد و مدیر که از سراسر کشور و چند کشور خارجی در مراکز شبانه‌روزی مشغول به حفظ و فعالیت قرآنی هستند ضمن حضور و مشاهده مسابقه، از برنامه‌های جانبی همچون بازدید از اماکن دیدنی و زیارت امامزادگان نیز بهره‌مند خواهند شد.
یادآور می‌شود، با گسترش تعداد مراکز شبانه‌روزی از سال ۱۳۹۲، مسابقات بین مراکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله بیت‌الاحزان آغاز شد و برترین قرآن‌آموزان این مراکز هر ساله در مقاطع ۵ جزء با هم به رقابت می‌پردازند و در هر مقطع سه نفر برگزیده با اهدای جایزه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات