12 مرکز شبانه روزی بیت الاحزان در سراسر کشور علاقمندان به حفظ قرآن را پذیرش می کنند/ مهلت ثبت نام تا پایان خرداد/ شهریه مراکز هیچ گونه افزایشی نداشته است

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در جمع خبرنگاران از آغاز نام نویسی بیستمین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم بیت الاحزان از بیستم اردیبهشت ماه خبر داد.

وی با اشاره به شرایط حضور در این مراکز گفت: مثل سالهای گذشته شرط سنی حداقل ۱۴ و حداکثر ۲۲ سال می باشد و فقط دو مرکز سنین بالاتر را تا حد یکی دو سال با شرایط خاص پذیرش می کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور عدم تأهل، عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره، سلامت کامل جسمی و روحی و تسلط کامل بر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را از دیگر شرط های حضور در این مراکز برشمرد و افزود: با توجه به ماهیت شبانه روزی این مراکز، نام نویسی و حضور در هر یک از این مراکز جهت تمامی هموطنان از سراسر کشور و حتی اتباع کشورهای خارجی آزاد است.

این حافظ کل قرآن کریم خاطر نشان کرد: البته داوطلبان غیر ایرانی عرب زبان تنها در مرکز شبانه روزی امام حسن مجتبی(ع) استهبان و سایر داوطلبان غیر ایرانی نیز تنها در مرکز شبانه روزی امیرالمؤمنین(ع) فسا مجاز به ثبت نام می باشند.

این مدیر قرآنی از برگزاری این دوره یکساله در ۱۲ مرکز شبانه روزی مؤسسه در ۸ استان کشور خبر داد و گفت: این مراکز در استان فارس در شهرهای استهبان، فسا و شیراز، استان خراسان رضوی شهر مشهد مقدس، استان تهران شهر تهران، استان خراسان جنوبی شهر بیرجند، استان قم شهر قم، استان همدان شهر ملایر، استان خوزستان شهر آبادان و استان لرستان شهرستان بروجرد قرار دارند.

وی با اشاره به این که در سال‌های گذشته شاهد نام نویسی اشتباه برخی داوطلبان خواهر در مراکز ویژه برادران بوده‌ایم تأکید کرد: تنها مرکزی که از خواهران پذیرش به عمل می‌آورد، مرکز شبانه روزی حضرت زینب کبری(س) واقع در شهرستان قرآنی استهبان است و سایر مراکز تنها مخصوص برادران می‌باشد لذا از داوطلبان عزیز درخواست می‌کنیم هنگام نام نویسی نسبت به مطالعه دقیق آیین نامه، قوانین و مقررات و مطالب مندرج در صفحه ثبت نام اهتمام ورزند.

حجت الاسلام شاهسونی در خصوص روند نام نویسی گفت: همانند سال‌های گذشته داوطلبانی که شرایط پیش گفته را دارند می‌توانند از ۲۰ اردیبهشت ماه به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir مراجعه و پس از مطالعه قوانین و مقررات درخواست حضور در این مراکز را ثبت نمایند. پس از پایان زمان نام نویسی، از داوطلبان مصاحبه تلفنی صورت خواهد پذیرفت و در صورت قبولی، زمان مصاحبه حضوری به ایشان اطلاع رسانی می‌گردد. در صورتی که در مصاحبه حضوری نیز موفق شوند، داوطلبان به دوره آزمایشی مؤسسه که حدوداً ۴۰ روزه است راه پیدا می کنند و در این مرحله نیز توانایی، استعداد و میزان نظم پذیری قرآن آموزان سنجیده می شود و قرآن آموزانی که مرحله آزمایشی را هم با معدل خوبی پشت سر بگذارند وارد دوره اصلی یکساله خواهند شد .

وی خاطر نشان کرد: البته با توجه به وضعیت اخیر بیماری در کشور تمامی برنامه‌های حضوری مؤسسه تنها در صورت کنترل روند بیماری در کشور و با مجوز مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد و به همین منظور و برای فراهم آمدن فرصت لازم جهت اطلاع رسانی، مهلت ثبت نام تا پایان خرداد ماه ۹۹ تغییر یافته است.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به وضعیت کنونی کشور و مضیقه مالی که مردم با آن مواجه هستند گفت: شهریه‌ای که در این مراکز اخذ می شود بسیار حداقلی است و تنها بخش کوچکی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و علیرغم این که هزینه‌های مراکز شبانه روزی افزایش یافته است، امسال شاهد هیچ گونه افزایش شهریه‌ای در این مراکز نیستیم و برخی مراکز حتی شهریه ماهانه را کاهش داده‌اند. وی افزود: با توجه به این که بیت الاحزان مؤسسه‌ای مردمی است و همواره جهت تأمین هزینه‌ها به مردم و خیر اندیشان متکی بوده است لذا از تمامی کسانی که از تمکن مالی برخوردارند دعوت می‌کنیم در ثواب تربیت قرآنی جوانان و نوجوانان در این مراکز به صورت نقدی یا غیر نقدی سهیم باشند.

علاقمندان می‌توانند جهت نام نویسی از ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۹ به این صفحه مراجعه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات