مرکز شبانه‌روزی تثبیت حفظ قرآن و تربیت مربی حفظ توسط مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در شهر شیراز راه‌اندازی شد.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مرکز تثبیت حفظ قرآن و تربیت مربی حفظ قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) راه‌اندازی شد.

آغاز بکار آزمایشی مرکز از ابتدای تابستان

حجت‌الاسلام مجید علیمردانی مدیر مرکز تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم بیت‌الاحزان از آغاز بکار این مرکز از ابتدای تابستان خبر داد و گفت: دوره اول این مرکز در تابستان برگزار شد که به دلیل اولین بار بودن به صورت محدود برگزار و تبلیغاتی برای آن انجام نشد.

وی ادامه داد: ترم دوم دوره از مهر‌ماه کار خود را آغاز می‌کند و علاقه‌مندان باید برای ثبت‌نام از فردا ۱۸ شهریورماه به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) مراجعه کنند.

برگزاری دوره تثبیت حفظ برای حافظان قرآن ۱۶ تا ۳۰ سال

این حافظ کل قرآن با اعلام شروع رسمی این دوره از ابتدای مهرماه، گفت: حافظان متقاضی حضور در این دوره باید حداقل ۱۰ جزء قرآن کریم را حفظ باشند و در محدوده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال قرار داشته باشند.

وی با اشاره به دغدغه حفاظ مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن کریم نسبت به وضعیت حفظ خود پس از اتمام دوره یکساله به دلایل و اهداف راه‌اندازی این طرح اشاره کرد و گفت: ساماندهی حفاظ سال‌های گذشته و ایجاد فرصت دوباره جهت بازیابی و تثبیت و تکمیل محفوظات برای افرادی که احیاناً محفوظاتشان دچار فراموشی یا تزلزل شده، ایجاد فضای مناسب برای ارتقای سطح علمی عزیزان حافظ و آمادگی برای شرکت در مسابقات و آزمون کارشناسی و همچنین تربیت نیروی انسانی جهت بکارگیری در ارگان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی از جمله مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله بیت‌الاحزان و سایر مؤسسات و نهادها از اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

همه حافظان قرآن کشور می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند

حجت‌الاسلام علیمردانی گفت: شرکت در این طرح مختص حافظان مؤسسه بیت‌الاحزان نیست و حافظان سایر مؤسسات از اقصی نقاط کشور نیز در صورت ارائه گواهی از مرکز و مؤسسه خود می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند، علاوه بر این ترم‌های آموزشی این مرکز مجزا است یعنی چنانچه عزیزان بخواهند می‌توانند تنها در یک ترم یا در سه ترم و یا بیشتر حضور پیدا کنند که به تناسب میزان حضور، برنامه تثبیت و حفظ به حافظان ارائه خواهد شد.

مدیر مرکز تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم با اشاره به مزایای این طرح گفت: استفاده از روش‌های نوین تثبیت محفوظات و بکار‌گیری اساتید مجرب و با سابقه، برگزاری کلاس‌های مختلف از جمله آموزش مهارت‌های کلاس‌داری، کلاس‌های ترجمه و مفاهیم و همچنین برگزاری کلاس‌های اخلاق و اردوهای تفریحی و زیارتی در طول دوره از ویژگی‌های این مرکز قرآنی است.

ثبت‌نام از ۱۸ تا ۲۵ شهریور

وی با اشاره به این که ترم اول این مرکز از ۲۶ تیرماه در شیراز آغاز شد افزود: حافظان برادر علاقه‌مند به شرکت در ترم دوم این دوره می‌توانند از ۱۸ تا ۲۵ شهریور با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) به نشانی beytolahzan.ir نسبت به نام‌نویسی در ترم دوم این مرکز اقدام نمایند.

به گزارش فارس مجید علیمردانی در سال ۱۳۹۲ با حضور در مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله امام حسن مجتبی (ع) موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و سابقه دو دوره مدیریت طرح ملی رحله در استان اصفهان، یک سال مدیریت مرکز روزانه شهرستان آباده و یک سال استاد حفظ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن شیراز را در کارنامه خود دارد.

مرکز تخصصی حفظ قرآن آل‌یاسین توسط مؤسسه بیت‌الاحزان و با همکاری یک واقف خیر‌اندیش راه‌اندازی شد و امسال این مرکز در کنار تربیت حافظ قرآن امکانی را برای تثبیت محفوظات حافظان قرآن و تربیت مربی حفظ قرآن فراهم کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات