یكی از حافظان كشورمان، جایگاه نخبگان قرآنی را در جامعه امروز در بحث فرهنگ‌سازی قرآنی دانست و تصریح کرد: نخبگان قرآنی با امكاناتی كه در اختیار دارند، سعی كنند نوجوانان و جوانان را وارد فضای قرآنی کنند.

 

نوید رزمجو، رتبه ممتاز مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و از اساتید مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم بیت الاحزان، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه جایگاه نخبگان قرآنی در جامعه امروز چیست، اظهار کرد: جایگاه نخبگان قرآنی در جامعه بیشتر در بحث فرهنگ‌سازی قرآنی است.

وی با یادآوری اینکه در احادیث آمده است که زکات علم، نشر آن است، افزود: وقتی یک فرد قرآنی و محبوب شد، مسلماً باید زکات این علم و همچنین نتیجه محبوبیت خود را بپردازد و فرهنگ نور را در جامعه ترویج دهد.

رزمجو ادامه داد: نخبگان قرآنی در همان فضایی که هستند و با امکاناتی که در اختیار دارند، سعی کنند دست چند نفر از نوجوانان و جوانان را بگیرند و به آن‌ها کمک کنند تا وارد فضای قرآنی و فرهنگ‌سازی آن در جامعه شوند که متأسفانه در این زمینه بسیار کم کار شده است. البته نخبگان قرآنی نباید منتظر بنشینند تا در زمینه فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه مسئولان کاری انجام دهند، بلکه می‌توانند در حسینیه‌ها و مساجد کلاس‌های قرآنی راه بیندازند و جوانان را جذب کنند و این کار می‌تواند در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

این حافظ کل قرآن کریم همچنین اهمیت توجه به جایگاه نخبگان قرآنی از سوی مسؤلان را نیز یادآور شد و گفت: متأسفانه هیچ‌گونه تسهیلاتی به نخبگان قرآنی اعطا نمی‌شود، به‌ عنوان مثال سال‌هاست که در رشته حفظ کل قرآن در مسابقات مختلف حائز رتبه‌های برتر شده‌ام،‌ اما هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده‌ام تا حتی بتوانم یک وام کوچک بگیرم یا اینکه از تسهیلات شغلی استفاده کنم.

رزمجو تأکید کرد: متأسفانه در جامعه ما به نخبگان قرآنی بهایی داده نمی‌شود، مگر اینکه خود نخبگان تلاشی کنند و در رشته‌ها و فعالیت‌های دیگر پیشرفت کنند و بتوانند مسئولیتی به دست گیرند یا اینکه کاری انجام دهند وگرنه اگر بخواهند منتظر مسئولان باشند کاری جلو نمی‌رود.

وی در پایان بیان کرد: تشویق نخبگان قرآنی به لحاظ مادی تأثیر بسیاری بر جذب جوانان در این راه دارد، زیرا وقتی یک نخبه قرآنی به‌ صورت ویژه تکریم می‌شود، جوانان دیگر هم این مسئله را مشاهده کرده و تشویق می‌شوند که به این راه وارد شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات