دهم دی ماه مهلت نام نویسی طرح ایلاف/ شعب و شهرستانهای برتر دوره اول ایلاف معرفی شدند

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه از پایان مهلت نام نویسی دومین دوره طرح قرآنی ایلاف تا دهم آبان ماه خبر داد.

وی با اشاره به استقبال خوب از اولین دوره این طرح در تابستان گفت: در تابستان سال جاری تعداد ۱۸۴۰ نفر در طرح ایلاف که حفظ جزء یک یا جزء سی قرآن کریم در سطح شعب بیت الازحان عمدتاً به صورت مجازی بود شرکت کردند و از این میان تعداد ۸۸۱ نفر توانستند نمره قبولی این طرح را کسب نمایند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه به ارائه آماری از دوره اول این طرح پرداخت و گفت: در این دوره ۸۵ شعبه بیت الاحزان در طرح حاضر شدند که شعبه یک فسا، شهید ابراهیم هادی داراب، قائمیه کازرون، قلعه گنج کرمان و تبریز به ترتیب بیشترین استقبال از طرح را ثبت کردند و رتبه ۵ شعب برتر از لحاظ تعداد قبولی در آزمون نیز به ترتیب به شعب شهید ابراهیم هادی داراب، شعبه یک فسا، بلیان کازرون، قلعه گنج کرمان و تبریز تعلق گرفت.

وی با اشاره به این که در برخی شهرستان‌ها چندین شعبه بیت الاحزان فعالیت می‌کنند ادامه داد: از لحاظ رتبه شهرستانی شهرستان‌های داراب، کازرون و فسا رتبه های اول تا سوم رتبه بندی تعداد قبولی‌های این طرح را به خود اختصاص دادند و شهرستان‌های شیراز و استهبان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی مؤسسات کشور با بیان این که به تعداد ۲۴۴ تن از قبول شدگان به قید قرعه هدایای نقدی اهدا شد گفت: با توجه به بازدید اخیر رئیس محترم سازمان دارالقرآن کریم از مؤسسه بیت الاحزان و حضور و مساعدت در قرعه کشی این طرح قرآنی، هدایای این طرح به ۳۳۰ میلیون ریال افزایش یافت و در این بین ۲۴ نفر برنده جایزه ۵۰۰ هزار تومانی شدند که در حال انجام مراحل اداری جهت واریز مبلغ هدیه به برگزیدگان هستیم.

شاهسونی در خصوص دوره دوم طرح قرآنی ایلاف گفت: با توجه به استقبال خوبی که از دور اول این طرح صورت گرفت تصمیم گرفتیم دور دوم این طرح را در دو سطح «یک جزء» و «سه جزء» برگزار کنیم به این صورت که در سطح یک همانند مرحله تابستانی طرح، قرآن آموزان یکی از اجزای سی یا یک قرآن کریم را حفظ می‌کنند ولی در سطح دو قرآن آموزان سه جزء ابتدایی قرآن کریم یا جزء سی و دو جزء ابتدایی قرآن را حفظ می‌کنند.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان با اشاره به این که در دوره دوم طرح ایلاف نیز هدایایی به قبول شدگان اهدا می‌گردد گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش بیت الاحزان، جوایز نفرات برتر چنانچه در سطح ۲ شرکت کرده باشند یک میلیون تومان به قید قرعه و جوایز نفرات برتر در سطح یک ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان این که ثبت نام از ۱۵ مهر ماه در شعب سراسر کشور آغاز شده است گفت: دهم آبان ماه آخرین مهلت نام نویسی این طرح می‌باشد که با توجه به درخواست‌هایی جهت تمدید، امکان دارد مهلت نام نویسی را چند روز دیگر تمدیدکنیم.

حجت الاسلام شاهسونی در پایان یادآور شد: آزمون نهایی و قرعه کشی دوره دوم طرح ایلاف ان شاء الله اسفند ماه خواهد بود و علاوه بر گواهی حفظ که به صورت الکترونیک صادر می گردد، هدایایی نیز به قید قرعه جهت تشویق و تشکر از قرآن آموزان تقدیم خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات