مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به برگزار نشدن بزرگ‌ترین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كشور در سال جاری به‌دلیل شیوع كرونا، گفت: احتمال دارد این برنامه را در سال آینده برگزار كنیم.

 

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به برگزار نشدن بزرگ‌ترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور با عنوان «جبرئیل امین» در سال جاری، اظهار کرد: هر ساله این جشنواره به‌منظور تجلیل از فارغ‌التحفیظان مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله کل قرآن کریم این مؤسسه از نقاط مختلف کشور در شهریورماه برگزار می‌شد.

وی با یادآوری اینکه طی سال‌های گذشته بیش از ۲۰۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم مؤسسه در این جشنواره تجلیل می‌شدند، افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا تاکنون موفق به برگزاری این جشنواره نشده‌ایم البته تاکنون چندین مرتبه برای برگزاری آن برنامه‌ریزی کردیم ولی هر بار وضعیت شیوع کرونا خیلی حادتر می‌شد.

شاهسونی ادامه داد: به‌دلیل اینکه از سراسر کشور میهمانانی به این جشنواره دعوت می‌شوند، به‌همین دلیل در شرایط شیوع کرونا موفق به برگزاری آن نشده‌ایم؛ لذا اگر این وضعیت شیوع کرونا تداوم داشته باشد، ممکن است جشنواره مذکور را در سال آینده برگزار کنیم یعنی جشنواره سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ را با یکدیگر برگزار کنیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پاسخ به اینکه آیا امکان برگزاری این جشنواره به‌ صورت مجازی وجود ندارد، گفت: خیر، برگزاری جشنواره مجازی، اثری که به دنبال آن هستیم را ندارد و چنین گردهمایی و تجلیل شدن تأثیرگذاری ویژه‌ای بر حافظان قرآن دارد و آثار و برکاتی در پی دارد؛ لذا آن را به‌ صورت حضوری باید برگزار کنیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه همچنین در سال جاری به دلیل شیوع کرونا موفق به برگزاری مسابقات قرآن بیت‌الاحزان نشده‌ایم، بیان کرد: اغلب کلاس‌های آموزش مؤسسه بیت‌الاحزان به‌صورت تلفنی و آنلاین برگزار می‌شود گرچه در برخی از نقاط به‌ضرورت گاهی کلاس‌هایی به‌صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار می‌شود.

شاهسونی در خصوص فعالیت مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن کریم مؤسسه نیز اظهار کرد: در نقاطی که وضعیت شیوع کرونا بهتر است، این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند که شامل ۴ مرکز بیرجند، مشهد، استهبان و نی‌ریز است و سایر مراکز تقریباً تعطیل هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات