مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی بیت‌الاحزان ملایر گفت: با توجه به استقبال خوب همشهریان ملایری از طرح حفظ قرآن، طرح مجازی «در محله خود حافظ قرآن شوید» با هدف دسترسی همه علاقه‌مندان به قرآن در محله‌های مختلف شهر، در حال اجراست.

 

حجت‌الاسلام ایوب عباسی، مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآنی بیت‌الاحزان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان، اظهار کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان یکی از مؤسسات فرهنگی و قرآنی کشور است که در حال حاضر با ۱۱ مرکز شبانه‌روزی در نقاط مختلف کشور و بیش از ۱۸۰ مرکز روزانه حفظ قرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی و تربیت حافظان قرآن فعالیت می‌کند که یکی از شعبه‌های آن در شهرستان ملایر است.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب همشهریان ملایری از طرح حفظ قرآن در ابتدای شروع فعالیت این مؤسسه تصمیم به اجرای طرح «در محله خود حافظ قرآن شوید» گرفت که در این زمینه این طرح با هدف دسترسی همه علاقه‌مندان به قرآن در محله‌های مختلف شهر اجرا‌ شد.

عباسی با بیان اینکه این طرح برای همه سنین از کودکان زیر هفت سال تا افراد بالای ۵۰ سال اجرا شد، گفت: طبق روال این مؤسسه هر فرد می‌تواند، طی مدت شش سال حافظ کل قرآن شود، در این طرح که زیر نظر اساتید برگزار می‌شد، طی دو روز در هفته در جلسات شرکت کرده و تعداد آیات مشخص‌ شده قرآن برای حفظ را که با توجه به استعداد هر فرد در نظر گرفته می‌شد تلاوت می‌کرد.

وی با اشاره به‌ برگزاری دوره‌های حفظ کوتاه‌مدت، گفت: در این زمینه این دوره‌ها بیشتر در تابستان مورد استقبال قرار می‌گرفت که امسال با توجه به شرایط کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به اینکه مؤسسه فرهنگی، قرآنی بیت‌الاحزان ملایر در حال حاضر فعالیت‌های قرآنی خود را از طریق فضای مجازی به قرآن‌آموزان ارائه می‌دهد، افزود: برنامه حفظ روزانه ما یک‌ ساله است که از اردیبهشت‌ امسال شروع‌ شده و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این دوره ویژه بانوان و آقایان برگزار شده و در حال حاضر حدود ۵۰ نفر در این دوره مجازی حضور دارند، به این صورت که شرکت‌کنندگان در این دوره با نظارت اساتید به‌صورت روزانه، آیات قرآن را حفظ می‌کنند که پنج نفر از اساتید در این حضور دارند و هر استاد ۱۰ حافظ را آموزش می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات