با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، سیزدهمین مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان در جوار حرم مطهر رضوی راه اندازی شد

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه از راه اندازی سیزدهمین مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

وی با اشاره به بازدید سه سال پیش حجت الاسلام میریان رئیس مرکز قرآن حرم مطهر رضوی از مرکز شبانه روزی ثامن الحجج(ع) بیت الاحزان در شهرستان چناران افزود: در این دیدار حجت الاسلام میریان پیشنهاد راه اندازی یک مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم با همکاری حرم رضوی را ارائه دادند که پس از جلسات متعدد و رایزنی‌های گوناگونی که صورت گرفت تفاهم نامه راه اندازی مرکز شبانه روزی حرم مطهر امام رضا(ع) تحت عنوان «طرح تحفیظ رضوی» بین مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و حرم مطهر رضوی در سال ۱۴۰۰ منعقد شد.

تصویر بازدید حجت الاسلام میریان از مرکز شبانه روزی ثامن الحجج(ع) در سال 97

تصویر بازدید حجت الاسلام میریان از مرکز شبانه روزی ثامن الحجج(ع) در سال ۹۷

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با ذکر جزئیاتی در خصوص این مرکز شبانه روزی گفت: مکان برگزاری این مرکز، زائرسرای حرم مطهر رضوی واقع در انتهای بلوار چمن و شهرداری منطقه پنج مشهد خواهد بود. فاز یک و بخشی از فاز دو این زائرسرا شامل فضاهای اقامتی ، خدماتی ، رفاهی ، اجتماعی و فرهنگی در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده است که در سال جاری پذیرای جوانان و نوجوانان حافظ قرآن از سراسر کشور خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور شیوه برگزاری این مرکز را همانند سایر مراکز شبانه روزی بیت الاحزان عنوان کرد و افزود: تنها تفاوتی که این مرکز در شیوه برگزاری با سایر مراکز شبانه روزی بیت الاحزان دارد مدت زمان برگزاری آن می‌باشد که قرآن آموزان به جای ۱۲ ماه، در مدت ۱۴ ماه حافظ کل قرآن کریم خواهند شد و امیدواریم که حافظان این مرکز همگی موفق به حفظ کل قرآن با تسلط مطلوب شوند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به مزایای ویژه این مرکز افزود: علاوه بر مکان که از بهترین امکانات برخوردار است، با توجه به نزدیکی مرکز به حرم مطهر، امکان بهره‌مندی حافظان عزیز از برنامه‌های ویژه حرم، مداحان و سخنرانان کشوری، اقامه نماز در حرم مطهر، استفاده از حافظان و قاریان و مؤذنان برتر مرکز در کرسی‌های تلاوت اذانگاهی، صدور مدرک از مرکز قرآنی آستان قدس رضوی علاوه بر مدرک حفظ مؤسسه بیت الاحزان و امکان اعزام قرآن آموزان برتر و مستعد به حوزه‌های تبلیغی و فرهنگی در کشورهای خارجی فراهم خواهد بود.

 زائرسرای رضوی محل برگزاری دوره حفظ یکساله

زائرسرای رضوی محل برگزاری دوره حفظ یکساله

مدیر مسئول مؤسسه قرآنی بیت الاحزان رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را شرط اصلی برگزاری این مرکز عنوان کرد و گفت: درون مرکز کاملاً شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و قرآن آموزان مجاز به خروج بدون اجازه نیستند و در صورت حضور در برنامه‌های حرم مطهر نیز، قرآن آموزان ملزم به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند.

وی کادر اداری و آموزشی این مرکز را نیز از قوی‌ترین اساتید و مدیران بیت الاحزان برشمرد و افزود: آقای محمد مروج کاشانی که خود چندین سال مدیریت مرکز شبانه روزی ثامن الحجج(ع) شهرستان چناران را عهده دار بودند مدیریت این مرکز را نیز بر عهده خواهند گرفت و اساتید برتر مؤسسه همچون آقای قیصری، همتی و سایر اساتید برجسته بیت الاحزان ایشان را یاری خواهند کرد.

حجت الاسلام شاهسونی افزود: علاقمندان که شرایط عمومی این مراکز را دارا باشند می‌توانند از ابتدای اردیبهشت ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir نسبت به نام نویسی در این مرکز اقدام نمایند.

 یاد آور می‌شود مؤسسه بیت الاحزان تاکنون ۲۰ دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم برگزار کرده است و در این مدت موفق به تربیت بیش از ۱۱۰۰ حافظ کل و هزاران حافظ اجزاء قرآن کریم شده است.

جهت آگاهی از جزئیات برنامه‌های این مرکز و ثبت نام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

اشتراک در
اطلاع از
3 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام‌علیکم
خیلی‌دوره‌ی‌خوبی‌هست،انشاالله‌بتونیم
داخل‌این‌برنامه‌ها‌شرکت‌کنیم،وحافظ‌کلام
الله باشیم.

سلام و ادب برای خانم ها ندارید؟